Вітаю Вас на сторінках мого блогу!

середа, 11 січня 2017 р.

Використання тестових технологій на основі Google-форм

У найбільш загальному значенні тест – набір завдань, за допомогою яких оцінюються певні властивості людини, використовуючи кількісні показники виконання цих завдань.
Технологія тестового контролю включає такі етапи:
  • створення системи базових тестових завдань;
  • конструювання тесту з базових тестових завдань;
  • проведення тестування;
  • аналіз результатів тестування.
Для перевірки уміння правильно відтворювати отримані знання, доцільно використовувати неоднорідні тестові завдання закритої форми з множинним вибором, які передбачають мінімум три можливі відповіді (але не більше п’яти), серед яких правильною є лише одна. Вважається, що ця форма завдань є найбільш доцільною для різноманітних відомостей із предметів професійно-теоретичної підготовки.
При складанні тестових завдань слід дотримуватись існуючих загальноприйнятих правил які допомагають правильно формувати завдання з кількома варіантами відповідей:
  • інструкції мають бути простими, зрозумілими та стислими
  • запитальна (змістовна) частина тестового завдання формулюється, як правило, у стверджувальній формі, стисло, без подвійного тлумачення, тобто настільки просто, наскільки це можливо для точного розуміння завдання; в неї включається лише те, що є необхідним для чіткого розуміння запитання;
  • варіанти відповідей мають бути настільки стислими, наскільки це можливо;
  • усі дистрактори (неправильні варіанти відповідей) повинні бути правдоподібними, “схожими” на правильну відповідь;
  • тільки один варіант із запропонованих має бути правильним;
  • відповідь на одне запитання не повинна давати ключ до відповідей на інші запитання. Це означає, що дистрактори з одного завдання, як правило, не використовуються в переліку інших;
  • не бажано тестувати тривіальне (загальновідоме) з огляду на простоту та очевидність його виявлення;
  • використання висловлювань “жоден з перерахованих”, “правильна відповідь відсутня” як дистракторів можливо лише тоді, коли існує однозначно правильна відповідь, яка не представлена серед дистракторів;
  • використання висловлювань “усі перераховані”, “усі відповіді правильні” як дистракторів може свідчити про наявність невизначеності у формулюванні тестового завдання.
Створити онлайнові тести допоможуть форми на Google диску.
Google Форми – це зручний інструмент, за допомогою якого можна легко і швидко планувати заходи, складати опитування та анкети, а також збирати іншу інформацію. Форму можна підключити до електронної таблиці Google, і тоді відповіді респондентів будуть автоматично зберігатися в ній. Якщо ця функція не включена, ви можете відкрити меню “Відповіді” і переглянути короткий зміст.
Форму можна створити як в меню Google Диска, так і в існуючій електронній таблиці.
Створення форми в Google Диску.
  • Натисніть червону кнопку Створити і виберіть пункт Форма.
  • Обрати шаблон Форми та дати їй назву.
  • Додати питання тесту.
Ви також можете структурувати форму, розділивши її на кілька сторінок і додавши до них заголовки.
Додавання питання.
Щоб вставити питання , натисніть на стрілку поруч із кнопкою Додати елемент і виберіть у спадному меню один з наступних типів питання :
Текст. Респонденту пропонується вписати короткий відповідь.
Текст ( абзац). Респондент вписує розгорнуту відповідь .
Один зі списку. Респондент повинен вибрати один варіант відповіді з декількох .
Кілька зі списку. Респондент може обрати кілька варіантів відповіді.
Список, що випадає. Респондент вибирає один варіант з розкривного меню.
Шкала. Респондент повинен поставити оцінку, використовуючи цифрову шкалу (наприклад, від 1 до 5).
Сітка. Респондент вибирає певні точки в сітці, що складається із стовпців і рядків .
Дата. Респондент вибирає дату, використовуючи календар.
Час. Респондент вибирає точний час або часовий проміжок.
Якщо ви натиснете саму кнопку Додати елемент, а не на стрілку поруч з нею, то за замовчуванням буде додано текстовий питання. Хочете замінити його на інший? Виберіть потрібний пункт зі списку під назвою Тип питання.
Потім впишіть варіанти відповідей. Хочете пояснити своє запитання? Додайте коментар у полі Пояснення. Ви можете також встановити прапорець Зробити це питання обов’язковим: тоді користувач не зможе відправити форму, не відповівши на нього.
Редагування питань, заголовків і сторінок.
Ви можете виконати наступні дії з кожним питанням, заголовком або новою сторінкою своєї форми, що знаходяться праворуч від назви запитання:
Редагування. Щоб відредагувати об’єкт, натисніть кнопку clip_image002.
Копіювання. Щоб скопіювати об’єкт, натисніть кнопку clip_image003.
Видалення. Щоб прибрати об’єкт, натисніть кнопку clip_image004.
Зберігання відповідей.
Після відправки форми розпочнеться запис відповідей. Ви зможете вирішити, де вони зберігатимуться. Це можна зробити пізніше, відкривши вікно редагування форми і натиснувши кнопку Зберігати відповіді … на панелі інструментів.
Відповіді можна зберігати в таблиці або безпосередньо у формі. Таблиця дозволяє бачити їх у хронологічному порядку в міру надходження. Якщо відповіді записуються у форму, вони будуть доступні у вигляді зведення або CSV-файлу.
У діалоговому вікні Збереження відповідей” можна створити нову таблицю для запису відповідей і присвоїти їй будь-яку назву (мал.1). Ви також можете встановити прапорець Завжди створювати нову таблицю, якщо хочете зберігати відповіді на всі майбутні форми в таблицях.
clip_image006
Мал.1
Крім того, відповіді можна записувати на окремий аркуш у поточній таблиці. Натисніть на Новий лист існуючої таблиці і потім кнопку Вибрати. Ви побачите список своїх електронних таблиць. Встановіть прапорець поруч з потрібним файлом і натисніть Вибрати. У таблицю буде додано новий аркуш, у якому відобразяться відповіді респондентів. Зверніть увагу, що одна таблиця не може приймати відповіді з декількох форм.
Коли таблиця обрана, кнопка Зберігати відповіді – на панелі інструментів замінюється на кнопку Переглянути відповіді. Натисніть її, щоб відкрити результати опитування (або увійдіть в таблицю через меню Диска ).
Підсумок відповідей.
Підсумок відповідей можна переглянути двома способами:
І спосіб: в електронній таблиці з відповідями зробити наступні кроки (див. мал. 2).
clip_image008
Мал.2
З режиму Зведена Форма: в головному меню Зведеної форми (електронної таблиці) Форма ? Показати підсумок відповідей
В результаті на екрані ви побачите в вигляді діаграми підсумки відповідей (мал.3).
clip_image010
Мал.3
За допомогою Google Форм можна швидко проводити різноманітні опитування, аналіз та перегляд відповідей.
http://timso.koippo.kr.ua/hmura9/vykorystannya-testovyh-tehnolohij-na-osnovi-google-form/

Немає коментарів:

Дописати коментар