Спенсер Каган розробив понад 200 навчальних структур для організації роботи в парах і групах. Потрібно зауважити, що структура запатентована, тому всі назви потрібно вимовляти саме так, як вони написані і переробляти їх не можна, система не змінюється, не підлаштовується.
Треба підбирати правильно і вдало матеріал для уроку, так як в учнів може не вистачити часу на відповіді. На кожну відповідь учня відводиться від 10 до 30 секунд. Час кожного разу засікається. Тому в кабінеті повинен знаходитися годинник. Весь урок міняти не треба, можна використовувати будь-який фрагмент уроку.
І так, по-перше потрібно правильно розставити столи (парти) в кабінеті, вони повинні відходити променями від вчительського столу для того, щоб ніхто не сидів спиною до викладача. А далі застосовується прийом МЕНЕДЖ МЕТ (Manage Mat) - інструмент для управління класом. Табличка в центрі столу, що дозволяє зручно і просто розподілити учнів в одній команді - партнер по плечу (той, хто сидить поруч з тобою), по обличчю (той, хто сидить навпроти тебе), партнер А, Б (той хто сидить за «годинниковою стрілкою», по колу). ("Увага! Кажуть партнери по плечу, оголошує викладач. А тепер послухаємо думку партнерів по обличчю»)
Далі застосовуємо прийоми сигналів ХАЙ ФАЙВ (High Five) - дослівно «дай п'ять» - сигнал тиші і залучення уваги. Викладач піднімає руку, учні піднімають теж чим показують готовність до роботи. Даний прийом можна замінити на хлопки: викладач робить два повільних хлопки і ще три швидких; учні відповідають двома ударами, показуючи, що вони готові слухати викладача.
В подальшій роботі застосовувати можна такі прийоми:
КЛОК БАДДІС (Clock buddies) - «друзі по годинах» - навчальна структура, в якій учні зустрічаються зі своїми одногрупниками в «відведений викладачем» час для ефективної взаємодії.
Фрагмент уроку: перевірка домашнього завдання.
Заздалегідь підготувати картинку годинника. Розкласти на столи. Учні повинні відмітити на годиннику, наприклад, час 3 і 9 годин і записати на цей час тих, з ким би вони захотіли зустрітися, при цьому учні рухаються по кабінету впродовж 3 хвилин. Викладач пропонує зустрітися з друзями по годинах, обраних на 9 годин і обговорити виконання домашнього завдання. Подякували один одному. Потім пропонує обговорити рішення (вивчення, параграф і т.д.) з друзями, обраних на 3 години. Залежно від кількості завдань, час можна призначити, наприклад, на 12, 3, 6 і 9 годин. Можна обговорювати протягом 30 секунд.
ТЕЙК ОФ - ТАЧ ДАУН (Take off - Touch down) - «встати - сісти» - навчальна структура для отримання інформації про клас (хто вирішив задачу одним способом, двома, трьома і т.д. (викладач сам підбирає питання згідно свого предмета)), а також знайомства з групою.
Фрагмент уроку: перевірка домашнього завдання.
Якщо учні вважають твердження вірним, то вони встають, в іншому випадку вони залишаються на місцях.
1. Я впоралася(вся) з домашнім завданням.
2. Домашнє завдання було важким.
3. Мені батьки надавали допомогу при підготовці домашнього завдання.
4. Я в гарному настрої.
5. Я готовий до уроку.
ДЖОТ ТОТС (Jot Thoughts) - «запишіть думки» - навчальна структура, в якій учасники голосно промовляють придумане слово на задану тему, записують його на листочок і кладуть в центр столу лицьовою стороною вгору. Не дотримуючись черговості, кожен учасник повинен заповнити 4 листочка, отже, в центрі столу буде 16 листочків.
На столі у кожної команди лежать аркуші формату А4. Викладач пропонує учасникам під номерами 1 взяти чистий аркуш паперу, розділити його навпіл, половину віддати партнерові по плечу. Потім цю половинку розділити навпіл і половину віддати партнерові по обличчю. Тепер кожен учасник ділить лист на 4 частини.
Фрагмент уроку: актуалізація знань.
Викладач дає завдання: На дошці плакаті зі стрижками. Знайдіть спільне у виконанні?
(Можуть бути, наприклад, такі варіанти:
- проділи
- кут відтягування пасм
- зрізи)
- Всі відповіді кладете на середину столу. У вас повинно вийти 16 відповідей. Час на виконання можна дати 3 хвилини.
Коли час закінчиться можна використовувати структуру ХАЙ ФАЙВ. Учитель пропонує учаснику під номером 3, стіл номер 3 зачитати свої відповіді.
ТІК-ТЕК-ТОУ (Tic-Tac-Toe) - «хрестики- нуліки» - навчальна структура, яка використовується для розвитку критичного та креативного мислення, в якій учасники складають пропозиції, використовуючи три слова, розташованих в будь-якому ряду по вертикалі, горизонталі та діагоналі.
Спочатку викладач пропонує структуру ДЖОТ ТОТС. З одного листочка отримати 16.
Фрагмент уроку: закріплення вивченого матеріалу.
Кожен учасник команди бере 4 листочка паперу
На кожному листочку паперу не дотримуючись черговості виконує кроки:
1) Згадайте елемент зачіски.
2) Проговоріть голосно цей елемент для учасників вашої команди і запишіть на одному листочку паперу.
3) Покладіть на центр столу лицьовою стороною вгору
4) Повторіть кроки 1-3, поки ви не використаєте всі листочки.
Викладач дає 1 хвилину, щоб обговорити, які 9 елементів вони залишать на столі.
Час вийшов. Перемішайте листочки і розкладіть 9 листочків в форматі 3x3.
Кожен учасник команди виконує завдання викладача, використовуючи будь-які три елементи на одній лінії (по вертикалі, горизонталі або діагоналі):
а) назвати зачіску в якій присутні всі елементи
б) для зачіски якого типу підійдуть елементи зачіски
в) на якій зоні може бути розташований елемент
На виконання завдання можна дати 2 - 3 хвилини. Правильність виконання завдання можна перевірити з партнерами по обличчю.
СТЁ ЗЕ КЛАС (Stir the Class) - «перемішати клас» - навчальна структура, в якій учні мовчки пересуваються по класу для того, щоб додати якомога більше ідей учасників до свого списку.
Фрагмент уроку: повторення.
Протягом 30 секунд учні відповідають на питання, поставлене викладачем.
Після своїх відповідей учні повинні провести лінію. Після закінчення цього часу за
30 секунд учням потрібно буде зібрати якомога більше відповідей у своїх друзів.
Вони рухаються по класу, знаходять пару не зі своєї команди, стають поруч і записують
відповідь, якої у них немає.
Якщо така відповідь вже є, то можна її позначити галочкою. І таким чином, вони повинні
зустрітися кілька разів з партнерами і зібрати якомога більше варіантів відповідей.
Відповіді записують вже нижче проведеної лінії. Всі встають. Засікається час.
Коли час закінчиться. Вони сідають на свої місця. Після всіх написаних відповідей проводиться
друга лінія.
Починається перевірка: зачитає нам свої відповіді, наприклад, учасник А під номером 1
столу №2. І учні слухаючи відповіді додають ті, яких немає, але записують вже нижче другої лінії.
КОНЕРС (Corners) - «кути» - навчальна структура, в якій учні розподіляються порізних кутах в залежності від обраного ними варіанта відповіді.Фрагмент уроку: перевірка знань.
У чотирьох кутах класу прикріплені слова. Викладач дає завдання згадати все, що учні
дізналися в ході вивчення цих тем.
Учні підходять до обраного кутка, знаходять партнера не зі своєї команди, згадують
вивчений матеріал, розповідають один одному, виправляють помилки.
СІМАЛТІНІУС РАУНД ТЕЙБЛ (Simultaneous Rally Table) - «одночасний Релли тейбл» -навчальна структура, в якій 2 учні одночасно виконують письмову
роботу на окремих листочках і по закінченню одночасно передають один одному.
КУІЗ-КУІЗ-ТРЕЙД (Quiz-Quiz-Trade) - «опроси-опроси-обміняйся картками» - навчальнаструктура, в якій учні перевіряють і навчають один одного з пройденого матеріалу,
використовуючи картки з питаннями і відповідями по темі.Фрагмент уроку: актуалізація знань
Учні працюють в парах по плечу.Кожній парі роздаються картки: парним номерам - питання, непарним номерів - відповіді.Перевіряють один одного, використовуючи заздалегідь приготовані картки з питаннями і
відповідями.ТАЙМД ПЕА ШЕА (Timed-Pair-Share) - навчальна структура, в якій два учасникиділяться розгорнутими відповідями протягом певної кількості часу.МІКС ПЕА ШЕА (Mix Pair Share) - навчальна структура, в якій учасники змішуютьсяпід музику, утворюють пару, коли музика припиняється, обговорюють запропоновану тему,
використовуючи РЕЛЛІ РОБІН (для коротких відповідей) і ТАЙМД-ПЕА-ШЕА (для розгорнутих
відповідей).МІКС-ФРИЗ-ГРУП (Mix-Freeze-Group) - навчальна структура, в якій учасникизмішуються під музику, завмирають, коли музика припиняється, і об'єднуються в групи,
кількість учасників
в яких залежить від відповіді на яке-небудь питання.МОДЕЛЬ ФРЕЙЕР (Frayer Model) - навчальна структура, яка допомагає учням глибокозрозуміти і усвідомити досліджувані поняття і концепції. Учасники розглядають будь-якепоняття з різних сторін, записуючи його обов'язкові і необов'язкові характеристики, приклади і
антиприклади.СИНГЛ РАУНД РОБІН (Single Round Robin або Round Robin) - «одноразовий раунд» -навчальна структура, в якій учні проговорюють відповіді на дане питання по колу один раз.КОНТІНІУС РАУНД РОБІН (Continuous Round Robin) - «тривалий раунд» - навчальнаструктура, в якій організується обговорення.ТАЙМД РАУНД РОБІН (Timed Round Robin) - «протягом певного часу» - навчальнаструктура, в якій кожен учень промовляє відповідь в команді по колу протягом певної кількості
часу.ФІНК-РАЙТ-РАУНД РОБІН (Think-Write-Round Robin) - «подумай-запиши-обговори в команді». Під час виконання даної структури учасники обмірковують висловлювання або відповідь на будь-яке питання, записує і по черзі обговорюють свої відповіді в команді.https://urok.osvita.ua/materials/edu_technology/71296/attachment-download/27168/
Якщо ви хочете навчитися плавати, то сміливо ідіть у воду, а якщо хочете навчитися розв’язувати задачі, то розв’язуйте їх (Д. ПОЙЯ)
пʼятниця, 12 лютого 2021 р.
Навчальні Структури сінгапурської методики навчання
Підписатися на:
Дописати коментарі (Atom)
Немає коментарів:
Дописати коментар