Спенсер Каган розробив понад 200 навчальних структур для організації роботи в парах і групах. Потрібно зауважити, що структура запатентована, тому всі назви потрібно вимовляти саме так, як вони написані і переробляти їх не можна, система не змінюється, не підлаштовується.
Треба підбирати правильно і вдало матеріал для уроку, так як в учнів може не вистачити часу на відповіді. На кожну відповідь учня відводиться від 10 до 30 секунд. Час кожного разу засікається. Тому в кабінеті повинен знаходитися годинник. Весь урок міняти не треба, можна використовувати будь-який фрагмент уроку.
І так, по-перше потрібно правильно розставити столи (парти) в кабінеті, вони повинні відходити променями від вчительського столу для того, щоб ніхто не сидів спиною до викладача. А далі застосовується прийом МЕНЕДЖ МЕТ (Manage Mat) - інструмент для управління класом. Табличка в центрі столу, що дозволяє зручно і просто розподілити учнів в одній команді - партнер по плечу (той, хто сидить поруч з тобою), по обличчю (той, хто сидить навпроти тебе), партнер А, Б (той хто сидить за «годинниковою стрілкою», по колу). ("Увага! Кажуть партнери по плечу, оголошує викладач. А тепер послухаємо думку партнерів по обличчю»)
Далі застосовуємо прийоми сигналів ХАЙ ФАЙВ (High Five) - дослівно «дай п'ять» - сигнал тиші і залучення уваги. Викладач піднімає руку, учні піднімають теж чим показують готовність до роботи. Даний прийом можна замінити на хлопки: викладач робить два повільних хлопки і ще три швидких; учні відповідають двома ударами, показуючи, що вони готові слухати викладача.
В подальшій роботі застосовувати можна такі прийоми:
КЛОК БАДДІС (Clock buddies) - «друзі по годинах» - навчальна структура, в якій учні зустрічаються зі своїми одногрупниками в «відведений викладачем» час для ефективної взаємодії.
Фрагмент уроку: перевірка домашнього завдання.
Заздалегідь підготувати картинку годинника. Розкласти на столи. Учні повинні відмітити на годиннику, наприклад, час 3 і 9 годин і записати на цей час тих, з ким би вони захотіли зустрітися, при цьому учні рухаються по кабінету впродовж 3 хвилин. Викладач пропонує зустрітися з друзями по годинах, обраних на 9 годин і обговорити виконання домашнього завдання. Подякували один одному. Потім пропонує обговорити рішення (вивчення, параграф і т.д.) з друзями, обраних на 3 години. Залежно від кількості завдань, час можна призначити, наприклад, на 12, 3, 6 і 9 годин. Можна обговорювати протягом 30 секунд.
ТЕЙК ОФ - ТАЧ ДАУН (Take off - Touch down) - «встати - сісти» - навчальна структура для отримання інформації про клас (хто вирішив задачу одним способом, двома, трьома і т.д. (викладач сам підбирає питання згідно свого предмета)), а також знайомства з групою.
Фрагмент уроку: перевірка домашнього завдання.
Якщо учні вважають твердження вірним, то вони встають, в іншому випадку вони залишаються на місцях.
1. Я впоралася(вся) з домашнім завданням.
2. Домашнє завдання було важким.
3. Мені батьки надавали допомогу при підготовці домашнього завдання.
4. Я в гарному настрої.
5. Я готовий до уроку.
ДЖОТ ТОТС (Jot Thoughts) - «запишіть думки» - навчальна структура, в якій учасники голосно промовляють придумане слово на задану тему, записують його на листочок і кладуть в центр столу лицьовою стороною вгору. Не дотримуючись черговості, кожен учасник повинен заповнити 4 листочка, отже, в центрі столу буде 16 листочків.
На столі у кожної команди лежать аркуші формату А4. Викладач пропонує учасникам під номерами 1 взяти чистий аркуш паперу, розділити його навпіл, половину віддати партнерові по плечу. Потім цю половинку розділити навпіл і половину віддати партнерові по обличчю. Тепер кожен учасник ділить лист на 4 частини.
Фрагмент уроку: актуалізація знань.
Викладач дає завдання: На дошці плакаті зі стрижками. Знайдіть спільне у виконанні?
(Можуть бути, наприклад, такі варіанти:
- проділи
- кут відтягування пасм
- зрізи)
- Всі відповіді кладете на середину столу. У вас повинно вийти 16 відповідей. Час на виконання можна дати 3 хвилини.
Коли час закінчиться можна використовувати структуру ХАЙ ФАЙВ. Учитель пропонує учаснику під номером 3, стіл номер 3 зачитати свої відповіді.
ТІК-ТЕК-ТОУ (Tic-Tac-Toe) - «хрестики- нуліки» - навчальна структура, яка використовується для розвитку критичного та креативного мислення, в якій учасники складають пропозиції, використовуючи три слова, розташованих в будь-якому ряду по вертикалі, горизонталі та діагоналі.
Спочатку викладач пропонує структуру ДЖОТ ТОТС. З одного листочка отримати 16.
Фрагмент уроку: закріплення вивченого матеріалу.
Кожен учасник команди бере 4 листочка паперу
На кожному листочку паперу не дотримуючись черговості виконує кроки:
1) Згадайте елемент зачіски.
2) Проговоріть голосно цей елемент для учасників вашої команди і запишіть на одному листочку паперу.
3) Покладіть на центр столу лицьовою стороною вгору
4) Повторіть кроки 1-3, поки ви не використаєте всі листочки.
Викладач дає 1 хвилину, щоб обговорити, які 9 елементів вони залишать на столі.
Час вийшов. Перемішайте листочки і розкладіть 9 листочків в форматі 3x3.
Кожен учасник команди виконує завдання викладача, використовуючи будь-які три елементи на одній лінії (по вертикалі, горизонталі або діагоналі):
а) назвати зачіску в якій присутні всі елементи
б) для зачіски якого типу підійдуть елементи зачіски
в) на якій зоні може бути розташований елемент
На виконання завдання можна дати 2 - 3 хвилини. Правильність виконання завдання можна перевірити з партнерами по обличчю.
СТЁ ЗЕ КЛАС (Stir the Class) - «перемішати клас» - навчальна структура, в якій учні мовчки пересуваються по класу для того, щоб додати якомога більше ідей учасників до свого списку.
Фрагмент уроку: повторення.
Протягом 30 секунд учні відповідають на питання, поставлене викладачем.
Після своїх відповідей учні повинні провести лінію. Після закінчення цього часу за30 секунд учням потрібно буде зібрати якомога більше відповідей у своїх друзів.Вони рухаються по класу, знаходять пару не зі своєї команди, стають поруч і записуютьвідповідь, якої у них немає.Якщо така відповідь вже є, то можна її позначити галочкою. І таким чином, вони повиннізустрітися кілька разів з партнерами і зібрати якомога більше варіантів відповідей.Відповіді записують вже нижче проведеної лінії. Всі встають. Засікається час.Коли час закінчиться. Вони сідають на свої місця. Після всіх написаних відповідей проводитьсядруга лінія.Починається перевірка: зачитає нам свої відповіді, наприклад, учасник А під номером 1столу №2. І учні слухаючи відповіді додають ті, яких немає, але записують вже нижче другої лінії.КОНЕРС (Corners) - «кути» - навчальна структура, в якій учні розподіляються порізних кутах в залежності від обраного ними варіанта відповіді.Фрагмент уроку: перевірка знань.У чотирьох кутах класу прикріплені слова. Викладач дає завдання згадати все, що учнідізналися в ході вивчення цих тем.Учні підходять до обраного кутка, знаходять партнера не зі своєї команди, згадуютьвивчений матеріал, розповідають один одному, виправляють помилки.СІМАЛТІНІУС РАУНД ТЕЙБЛ (Simultaneous Rally Table) - «одночасний Релли тейбл» -навчальна структура, в якій 2 учні одночасно виконують письмовуроботу на окремих листочках і по закінченню одночасно передають один одному.КУІЗ-КУІЗ-ТРЕЙД (Quiz-Quiz-Trade) - «опроси-опроси-обміняйся картками» - навчальнаструктура, в якій учні перевіряють і навчають один одного з пройденого матеріалу,використовуючи картки з питаннями і відповідями по темі.Фрагмент уроку: актуалізація знаньУчні працюють в парах по плечу.Кожній парі роздаються картки: парним номерам - питання, непарним номерів - відповіді.Перевіряють один одного, використовуючи заздалегідь приготовані картки з питаннями івідповідями.ТАЙМД ПЕА ШЕА (Timed-Pair-Share) - навчальна структура, в якій два учасникиділяться розгорнутими відповідями протягом певної кількості часу.МІКС ПЕА ШЕА (Mix Pair Share) - навчальна структура, в якій учасники змішуютьсяпід музику, утворюють пару, коли музика припиняється, обговорюють запропоновану тему,використовуючи РЕЛЛІ РОБІН (для коротких відповідей) і ТАЙМД-ПЕА-ШЕА (для розгорнутихвідповідей).МІКС-ФРИЗ-ГРУП (Mix-Freeze-Group) - навчальна структура, в якій учасникизмішуються під музику, завмирають, коли музика припиняється, і об'єднуються в групи,кількість учасниківв яких залежить від відповіді на яке-небудь питання.МОДЕЛЬ ФРЕЙЕР (Frayer Model) - навчальна структура, яка допомагає учням глибокозрозуміти і усвідомити досліджувані поняття і концепції. Учасники розглядають будь-якепоняття з різних сторін, записуючи його обов'язкові і необов'язкові характеристики, приклади іантиприклади.СИНГЛ РАУНД РОБІН (Single Round Robin або Round Robin) - «одноразовий раунд» -навчальна структура, в якій учні проговорюють відповіді на дане питання по колу один раз.КОНТІНІУС РАУНД РОБІН (Continuous Round Robin) - «тривалий раунд» - навчальнаструктура, в якій організується обговорення.ТАЙМД РАУНД РОБІН (Timed Round Robin) - «протягом певного часу» - навчальнаструктура, в якій кожен учень промовляє відповідь в команді по колу протягом певної кількостічасу.ФІНК-РАЙТ-РАУНД РОБІН (Think-Write-Round Robin) - «подумай-запиши-обговори в команді». Під час виконання даної структури учасники обмірковують висловлювання або відповідь на будь-яке питання, записує і по черзі обговорюють свої відповіді в команді.https://urok.osvita.ua/materials/edu_technology/71296/attachment-download/27168/
Якщо ви хочете навчитися плавати, то сміливо ідіть у воду, а якщо хочете навчитися розв’язувати задачі, то розв’язуйте їх (Д. ПОЙЯ)
пʼятниця, 12 лютого 2021 р.
Навчальні Структури сінгапурської методики навчання
Підписатися на:
Дописати коментарі (Atom)

Немає коментарів:
Дописати коментар